rädsla

Varför så rädd?

 

Varför blir jag alltid påmind?

Varför blir allting så fel?

Kommer jag aldrig att glömma,

aldrig få känna mig hel?

Varför är jag så rädd för att fråga,

för stolt för att be?

Kommer jag aldrig att våga,

låta andra mig se?

Så rädd för att vara i vägen,

vara till besvär!

Försöker göra mig osynlig,

Inte vara där!

 

Kommer jag alltid vara liten och rädd

men tvingas vara stor

Varför väcker mardrömmar

där jag sover i min bädd?

Hur ska jag lära mig att be?

snälla mig se

att jag är här, jag finns jag me´

jag lider alla helvetets kval

för att nå mål och ideal.

Så rädd för att vara i vägen

vara till besvär!

Försöker göra mig osynlig,

Inte vara där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0