teater


igår var jag och min zyster(samt hennes klass) på stadsteatern för att se på en teater

Puntila / Matti

HANDLING;
Matti är smart. Hans chef Puntila är förmögen. Och oftast redlöst berusad.
När Puntila är full blir han förtrolig. Han blir mänsklig. Då utnämner han Matti till sin skyddsängel och lovar bort sin dotter till honom. Sen har Puntila sina nykterhetsanfall också. Då bestämmer han sig för att riva upp gårdagens alla löften. Men så fort han ser Matti blir han törstig igen.

JAG TYCKER; att pjäsen var bra, jag hade då väntat mig något mer seriöst, men den var ändå rätt så komiskt. Matti spelas av Fares Fares, han tycke jag om som skådespelare, och såklart så gör han sin grej bra. Puntila spelas av Dan Ekborg han e fan cool, men usch va han spottade och skrek igenom hela pjäsen.

den får;

4 av 5 hello kitty


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0