...

wish i was with you at this very moment


En kaj i månens sken. Slussen tyst, krogarna mer översvämmade än vattnet under våra fötter. Krossat glas längst de ihåliga plankorna som utgjorde fotfäste. Jag hade tusentals frågor, du hade tusentals svar. Och visst kunde jag ana stjärnorna bakom molnens hastiga rörelser, gnistrande diamanter mot ett midnattsblått sidenlakan. Men vad fanns där att hämta när du satt brevid och höll min hand. Hade du gått hade jag drunknat, för likt ingen annan förlamade din frånvaro mig. Slet tag i mina muskler mina vener, men även min förmåga att kunna skilja på rätt och fel. Du fick mig att göra allt jag aldrig skulle göra, och du fick mig att älska det. Fortfarande idag skulle du kunna ringa upp mig be mig göra allt som strider mot världens regler. Jag skulle vara där på två sekunder. Och både du och jag vet att du är en akilleshäl i dess mest mänskliga form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0